21 de nov. 2007

la "afoto"

No es que últimamente esté yo en activo en mi viejo hobby, pero bueno, es que este pedazo de cometa se lo merece.

aqui teneis mi mejor foto conseguida del "bicho", ya se que hay de mas espectaculares por ahi, pero esta la hice yo SIN SEGUIMIENTO, con el tripode agarrado a la barandilla

es una cámara CCD autorefrigerada, y utilizando 4 filtros LRGB, donde L es la luminancia,
en total la exposición es 4' en L, y 2' en cada filtro
bueno, basta rollo técnico, que me disparo , aqui va
18-nov-2007
el cometa periódico nº 17 HOLMES, en color


















la forma es de medusa, o de "paragüas" puede imaginarse bien.
no tiene cola, PUES SI, pero es que el cometa se ve de frente, algo ladeado, y por eso esta hacia atras.
Observad que ha salido la onda de choque frontal bien definida , contra el viento solar.

la estrella brillante es Alfa Persei

8 comentaris:

Anònim ha dit...

ey, la verdad es q la foto ha quedado muy guapa, y explicado lo de la cola se percibe mejor.

gracias por tu visita a mi blog, pasare a verte de vez en cuando

un abrazo

Anònim ha dit...

woow!! Això es una foto i el demés són tonteries!! Per cert.. em sembla que surts per amagat per allà.. oi?? XD

salutacións desde la terra!! (o això crec.. :O)

Assumpta ha dit...

hola!!

vinc rebotant de bloc en bloc... no entenc res d'astronomia però m'agrada la teva foto...

En Xavi... maquíssim :-))

Però el que em fa deixar-te aquest missatge és que, a aquestes hores, mig adormida esperant que sigui l'hora del Gelocatil per el meu maleit refredat, m'ha fet riure llegir en el teu perfil que ets "President de República" i això s'ha d'agraïr deixant constància de la visita...

BON NADAL I FELIÇ 2008!!

Assumpta ha dit...

Hola, senyor President de República!
Com vas tenir el detall de visitar-me, he copiat l'enllaç que em poses i he vist una quantitat d'informació impressionant (que no he entés res, és clar jaja) però unes fotos veritablement fascinants del cometa.

De passada he clicat un dels teus blocs "Cristina Campos" i he vist uns quadres magnífics!

Segueixo rebotant de bloc en bloc...

Sebas T. ha dit...

rebota , rebota, je je
si vols algo d'aqui pregunta si no ho trobes.

com pots veure reclamo el meu lloc com a President provisional de la República de MART en el exili

Assumpta ha dit...

Si jo ja reboto, ja... he trobat cada bloc que et moriries de riure... n'hi ha un que es diu "la iaia té caspa" d'un tal Zinc Piritione que escriu... espera, que et poso l'enllaç... si em deixa, que jo no entenc res com va jajajaja

http://laiaiatecaspa.bloc.cat/post/3581/200693

No tinc ni idea de a qui pertany, igual la resta dels articles son bestieses, però el que jo he vist son divertidissims

Ah! Només ets President Provisional? No ho diguis això, home!! Queda més bé ser President ja anomenat, amb el càrrec jurat i tal...

belenmadrid ha dit...

Ves? esto es una buena foto, y lo demás son tonterías, jeje

Eva ha dit...

Pues sí que te gusta la astrología. Hay que poner sin falta ese observatorio, ¡menudas fotos que harías!